stacjonarne kursy TWORZENIA GIER na komputery i urządzenia mobilne połączone z nauką programowania
dla dzieci, młodzieży i dorosłych
JUPITER - kursy tworzenia gier w Częstochowie
Twoja pierwsza gra

Swoją pierwszą grę będziesz w stanie napisać samodzielnie już po kilku zajęciach. Pokażę Ci jak używać nowoczesnych programów aby łatwo wejść w świat programowania. Przecież chodzi o to, żeby się nie namęczyć i czerpać radość z tworzenia. Na szczęście obecnie dużo łatwiej stworzyć grę niż 15-20 lat temu, gdy niezbędne było duże doświadczenie w programowaniu i często współpraca kilku osób. Teraz wystarczy wybrać jeden z dostępnych edytorów/silników (tak nazywamy specjalistyczne programy do tworzenia gier), który znacznie ułatwia cały proces tworzenia.

Na zajęciach poznamy kilka z nich zaczynając od tych prostszych, dzięki którym poznasz podstawowe techniki budowania gry i napiszesz programy, przechodząc do tych bardziej zaawansowanych o największych możliwościach ale wymagających również większej znajomości technik programowania. Pierwsze gry/interaktywne animacje będziemy umieszczać na serwerze, dzięki czemu łatwo bedziesz mógł pochwalić się znajomym swoimi pierwszymi osiągnięciami - wystarczy, że podasz adres internetowy do twojej pracy.

Budowanie gier typu retro

Zaczynamy od poznania koniecznych technik budując proste gry typu clicker, odtwarzając znane rynkowe hity ("agario", "angry birds"), budując nowe wersje kultowych gier retro jak "moon patrol", "pac man", "river raid", "commando")

Poznasz zagadnienia z budowaniem poziomów (leveli) bazując na zestawach kafelków (tile set).
Napiszemy też własne proste edytory na własne potrzeby.
Na przykład do projektowania ścieżki ruchu wrogów w grze typu Tower Defense.

Wykorzystanie zestawu kafelków w budowaniu poziomów gry
Wielowarstwowe tła w grach - efekt paralaksy

Stworzysz atrakcyjnie wizualne wielowarstwowe tła z efektem paralaksy. Pokażę Ci jak tworzy sie takie tła, gdzie szukać materiałów i jakimi programami można się wspomagać.

Ten efekt ciągle świetnie sprawdza się w dekorowaniu nie tylko gier, ale również stron internetowych. W ramach zajęć poznamy tajniki przygotowywania wielowarstwowych teł i ich wyświetlania na kilka sposobów.

kliknij aby zmienić wygląd animacji:   
pełny ekran / rozdzielone warstwy
Częstochowa - kursy stacjonarne tworzenia gier

To czego uczą w szkole może się przydać :)

Przekonasz się, że funkcja sinus nie służy tylko do tego, żeby znienawidzić matematykę. Pokażę Ci jak prosto wykorzystać ją do programowania ruchu pocisków, ruchomych platform, nadlatujących obiektów wroga itd. Zainteresowanym pomogę poznać niektóre zagadnienia fizyki, która coraz częściej ma swój udział nawet w najprostszych grach. Oswajanie się z tymi pojęciami i ich praktycznym zastosowaniem z pewnością ułatwi zrozumienie fizyki/matematyki w szkole.

Stosowanie w programowaniu matematyki na bardzo podstawowym poziomie to w zasadzie norma. Ale jeśli włączymy już do tego jakieś praktyczne zastosowanie geometrii i algebry to będziesz również w stanie tworzyć interaktywne wizualizacje, wykresy, ciekawe urozmaicenia w grach - czyli wszystko co znacznie łatwiej pozwoli Ci przykłuć uwagę użytkownika.

Na zajęciach stale przewija się temat optymalizacji. Dowiesz się jak tworzyć gry/programy, które działają płynvnie na każdym sprzęcie. Jak tworzyć produkcje, które działają na pełnym ekranie z dużą ilością obiektów ruchomych, które efekty zużywają moc procesora i karty graficznej i należy ich unikać, a które można bez obaw stosować. Taka wiedza jest bardzo ceniona w świecie IT.

Optymalizacja kodu i grafiki - płynne działanie animacji

Jak obsługiwać ekrany dotykowe i wykorzystać ich potencjał. Na dalszych etapach nauki tworzymy projekty na różne ekrany dotykowe - smartfony, tablety, spróbujemy też dużego projektu z wykorzystaniem pełnowymiarowego monitora dotykowego i interaktywnego stołu.

Obsługa ekranów dotykowych - smartfony, tablety, monitory dotykowe

Zaawansowani uczniowie wezmą udział we wspólnych projektach gdzie nauczymy się między innymi:

tworzyć gry wykorzystujące zewnętrzne kontrolery jak joysticki i pady
zapisywać stan gry, zarządzać rankingiem najlepszych graczy
budować grę typu multiplayer
pracować w zespole, organizować strukturę projektu, dobrać odpowiednie narzędzia
Zaawansowane tematy zwiazane z tworzeniem gier

Czy dzięki tej nauce będę mógł kiedyś zarabiać ?

Na jednej z polskich stron związanych z branżą gier wideo codziennie pojawia się średnio kilkanaście nowych ofert z pracą. Sam sprawdź:

www.skillshot.pl

Na większość z nich nie jesteś prawdopodobnie jeszcze gotów, ale kiedyś trzeba zacząć. Drogi dalszego rozwoju mogą być bardzo różne. Każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawową wiedzę i doświadczenie trzeba nabyć poprzez naukę i trening. Nie ma drogi na skróty.

cennik

normalnie

4-5 zajęć w miesiącu
120-150 zł/miesiąc

160-200 zł/miesiąc
czas trwania zajęć
75 min
110 min

intensywnie

8-9 zajęć w miesiącu
220-270 zł/miesiąc

290-360 zł/miesiąc
czas trwania zajęć
75 min
110 min

Nauka odbywa się w klimatyzowanej sali w komfortowych warunkach (sporo miejsca przy biurku dla każdego) z dużym jasnym rzutnikiem. Każdy uczeń ma do dyspozycji komputer stacjonarny z procesorem i3 i dyskiem SDD oraz 23 calowym monitorem. Program zorientowany jest na tworzenie gier a przy tym poznawanie nowoczesnych trendów i narzędzi oraz naukę programowania co w obecnych czasach jest bardzo cenną umiejętnością. Doświadczenie zdobyte przy pisaniu gier jest uniwersalne i stanowi znakomitą bazę do dalszego rozwoju w branży IT.

Uczniowie kwalifikowani są do 3 różnych grup zaawansowania w zależności od wieku i doświadczenia. Zapraszam zainteresowanych rodziców najmłodszych uczniów na pierwsze spotkanie, na którym przez ok. pół godziny opowiem o tym jak i czego bedziemy sie uczyć, jak wyglądają zajęcia i przedstawię troszkę spraw formalnych.

Nie wiążemy się umowami długoterminowymi, zajęcia opłacane są co miesiąc i można przerwać je w dowolnym momencie. Unikam uwiązania finasowego, wręcz przeciwnie, pokazuję jak i gdzie uczyć się samodzielnie po zakończeniu edukacji w JUPITER. Dla utrzymania higieny i przytulnej atmosfery w pomieszczeniu używamy obuwia zastępczego. W sali są kapcie. Oczywiście można przynieść swoje.

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 10 lat. Oczywiście jeśli młodsze dziecko wykazuje chęci i ma predyspozycje jest mile widziane. Chciałbym jednak nauczyć czegoś więcej niż "Scratch", który jest na zajęciach w niemal każdej szkole, co wymaga znajomości arytmetyki w podstawowym zakresie.

Program jest elastyczny i dostosowuję go do możliwości poznawczych uczniów. Młodzież i dorośli prawdopodobnie opanują materiał szybciej i będą w stanie realizować bardziej zaawansowany program. Oczywiście chciałbym nauczyć jak najwięcej nowoczesnych programów i technik, ale priorytetem będzie zrozumienie materiału i satysfakcja z zajęć.

Po więcej informacji zapraszam do kontaktu.